Witamy na naszej stronie

Digital Out-of-Home (w skrócie Digital OOH) to nowoczesny kanał cyfrowej komunikacji kierowanej do konsumentów znajdujących się poza domem. Z jego wykorzystaniem jesteśmy w stanie dotrzeć do konsumenta praktycznie w każdym miejscu, w którym się znajduje.

Error:   You must specify a API KEY value for the listSubscribe method.

Jesteśmy do waszej dyspozycji

(22) 488 41 62
Bobrowiecka 1a, 00-728 Warszawa

Screen Network pierwszą polską firmą w finale prestiżowego, światowego konkursu Apex Awards!

Screen Network została nominowana w kategorii Public Spaces (Przestrzeń Publiczna), za „Symulakrę”, rzeźbę tworzoną siłami miasta – projekt zrealizowany wspólnie z wielokrotnie nagradzaną grupą artystyczną panGenerator. Dzięki połączeniu sztuki, computer vision, danych z telefonów komórkowych i spektakularnej kurtyny LED, udało się stworzyć wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, gdzie mieszkańcy mogą uczestniczyć w akcie tworzenia. Symulakra pokazuje, że Digital Out-Of-Home jest doskonałym nośnikiem nowych form sztuki, swoistą galerią nowej generacji, która pozwala wszystkim mieszkańcom nie tylko podziwiać dzieła, ale również być ich autorem. Ta wyjątkowa cyfrowa forma ekspresji w przestrzeni miejskiej jest niezbitym dowodem na to, że DOOH, najszybciej rozwijające się medium zaraz po internecie, zaskakuje coraz to nowszymi rozwiązaniami, nie tylko jeśli chodzi o spersonalizowane komunikaty reklamowe, ale również aktywne i pozytywne zmiany w przestrzeni miejskiej.

Konkurs APEX organizowany jest co roku w Las Vegas, przez Digital Signage Federation, amerykańską organizacją non-profit, zajmującą się rozwojem branży digital signage. Nagrody przyznawane są za wyjątkowe osiągnięcia w kreacji oraz realizacji połączeń kontentu wizualnego z interaktywnymi i nowatorskimi technologiami. Dotychczas żadna polska firma nie znalazła się w gronie finalistów. Dlatego też wejście przez Screen Network do tego ścisłego grona jest wielkim osiągnięciem.

Konkurs Apex odbywa się w czasie Digital Signage Expo  – największych światowych targów, w całości poświęconych technologii Digital Signage. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w kwietniu 2020 roku.

 

 

O Symulakrze

Termin filozoficzny Symulakr(a) symulakrum (łac. simulacrum „podobieństwo, pozór”) spopularyzowany został przez Jeana Baudrillarda. Jest to obraz, który jest czystą symulacją pozorującą rzeczywistość albo tworzącą własną rzeczywistość. Również obiekt materialny wyobrażający istotę żywą, nadprzyrodzoną i fantastyczną w ich trójwymiarowym kształcie.

Pojęcie Symulakry było inspiracją do stworzenia cyfrowej rzeźby, która zmienia się pod wpływem danych rejestrowanych przez ekran, na którym jest wyświetlana. Na jej kształt ma więc wpływ ruch samochodowy na ul. Puławskiej oraz dane z telefonów komórkowych osób zgromadzonych w okolicy ekranu określające podstawową demografię, jak np. wiek. Na kształt rzeźby można wpływać także bezpośrednio za pomocą mobilnej strony internetowej: symulakra.com

Rzeźba jest eksponowana codziennie wieczorem na Placu Unii. Dzięki temu powstał rodzaj otwartej galerii cyfrowej. Codziennie jesteśmy świadkami zmieniającej się na żywo rzeźby miejskiej, której kształt stale ewoluuje, tworząc własną rzeczywistość. Symulakra jest rzeźbą żywą, w ciągłym ruchu – tak jak miasto, w którym jest osadzona.

 

Poniżej film pokazujący działanie Symulakry.